Laboratoire de psychologie (LabPsy) - EA4139
Les activités de recherches du Laboratoire de Psychologie sont structurées par les deux équipes : Cognition et Cognition sociale et Construction de l'individu en contexte. L'équipe Cognition et Cognition sociale est divisée en deux programmes : Cognition : fonctionnement et dysfonctionnements et Cognition Sociale : Fonctionnement normal et psychopathologique. L'équipe Construction de l'individu en contexte est divisée en deux programmes : Développement de l’enfance à l’entrée dans l’âge adulte en milieux écologiques et Transformation, Innovation et Inclusion au Travail.
Browse by
Recent Submissions
-
Social Support, Social Isolation and Mastery Among Adults Exposed to Traumatic Events
(Journal of Aggression, Maltreatment & Trauma. pp. 1-20, 2022-08-18)Article de revue -
Emotional support at work: A key component for nurses’ work engagement, their quality of care and their organizational citizenship behaviour
(International Journal of Africa Nursing Sciences. vol. 16, pp. 100424, 2022-01-01)Article de revueOpen access -
La résolution de problèmes, l’apprentissage par l’expérimentation et l’ancienneté organisationnelle : un modèle de médiation modérée de la génération d’idées
(Le travail humain. vol. 85, n° 1, pp. 33-50, 2022)Article de revue -
HR training practices and innovative work behaviour: a moderated mediation model
(International Journal of Human Resources Development and Management. vol. 22, n° 1-2, pp. 1-18, 2022-01)Article de revue -
Are wellbeing dimensions differentially related to employee proactive behavior? The joint moderating effects of knowledge job demands and empowering leadership
(Current Psychology, 2022-01-22)Article de revue -
Childhood adversities and mental disorders in first-year college students: results from the World Mental Health International College Student Initiative
(Psychological medicine. pp. 1-11, 2022-01-11)Article de revue -
Identity Development during Student Exchange: A Longitudinal Multilevel Analysis of Identity Processes in Emerging Adults
(Identity. vol. 22, n° 3, pp. 213-229, 2022-07-03)Article de revue -
The Role of Social Media Emotional Experiences in Identity Construction: Exploring Links between Micro-identity Processes
(Identity. vol. 22, n° 1, pp. 65-81, 2022-01-02)Article de revue -
Correction to: Gender, the gender gap, and their interaction; analysis of relationships with children’s mental health problems
(Social psychiatry and psychiatric epidemiology. vol. 57, n° 1, pp. 219-219, 2022-01-01)Article de revue -
Validation d’échelles françaises mesurant les motivations à boire au sein de la population étudiante générale et sportive.
(Canadian Journal of Behavioural Science. vol. 54, n° 3, pp. 241-248, 2022-07)Article de revue -
Relational versus structural goals prioritize different social information.
(Journal of Personality and Social Psychology. vol. 122, n° 4, pp. 659-682, 2022-04-01)Article de revue -
The Facets of Social Hierarchy: How Judges’ Legitimacy Beliefs and Relative Status Shape Their Evaluation of Assertiveness and Ability
(International Review of Social Psychology. vol. 35(1), n° 18, pp. 1-13, 2022-10-03)Article de revueOpen access -
Emotional labor as emotional regulation: Italian adaptation and longitudinal validation of the scale among undergraduate nursing students.
(Nurse Education in Practice. vol. 66, pp. 103516, 2023-01-01)Article de revue -
Les effets du sexe sur les performances, l'intérêt et le sentiment d'efficacité personnelle en mathématiques et en français aux différents niveaux du système éducatif français
(L’Orientation scolaire et professionnelle. vol. 49, n° 1, pp. 67-93, 2020-03-30)Article de revueOpen access -
Psychosocial factors affecting the bereavement experience of relatives of palliative-stage cancer patients: a systematic review.
(BMC Palliative Care. vol. 21, n° 1, pp. 1-25, 2022-11-30)Article de revueOpen access -
Les stratégies de distanciation dans les dyades mères-enfants: effet du niveau d'éducation des mères et du genre des enfants
(European Journal of Psychology of Education. vol. 37, n° 4, pp. 1051-1068, 2022-03-11)Article de revue -
Etudier le point de vue des enfants : Questions epistemologiques, methodologiques et ethiques en psychologie du developpement
(Bulletin de Méthodologie Sociologique / Bulletin of Sociological Methodology. vol. 146, n° 1, pp. 124-144, 2020-04-01)Article de revue -
Rythmicité de l'attention des enfants de 6 à 11 ans au retour des vacances d'été: rôle des structures d'accueils extrascolaires
(Psychologie Française. vol. 60, n° 1, pp. 83-91, 2015-03-01)Article de revue -
De l’école maternelle à l’école primaire : fluctuations journalières de l’attention
(Enfance. vol. 2011/4, n° 4, pp. 445-463, 2011-12-01)Article de revue -
Age-related positivity effect: Distinct mechanisms for lexical access and episodic memory of emotional words
(Psychology and Aging. vol. 37, n° 8, pp. 913-928, 2022-12-01)Article de revue
Statistics
Collection General Statistics
Typology History
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |
---|---|---|---|---|---|
Article de revue | 15 | 19 | 23 | 29 | 1 |
Autre communication scientifique (congrès sans actes - poster - séminaire...) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Autre document | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Brevet | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Chapitre d'ouvrage | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Communication dans un congrès avec actes | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Direction d'ouvrage | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Document de travail - Pré-publication | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
HDR | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ouvrage | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Rapport | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Thèse d'exercice | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Thèses de doctorat | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |