All’origine della comunicazione musicale in Etruria
MORANDINI, Flavia
Celtes et Etrusques : identités, pouvoirs, échanges
Archéologie et Philologie d'Orient et d'Occident [AOROC]
Ausonius-Institut de recherche sur l'Antiquité et le Moyen âge
Celtes et Etrusques : identités, pouvoirs, échanges
Archéologie et Philologie d'Orient et d'Occident [AOROC]
Ausonius-Institut de recherche sur l'Antiquité et le Moyen âge
MORANDINI, Flavia
Celtes et Etrusques : identités, pouvoirs, échanges
Archéologie et Philologie d'Orient et d'Occident [AOROC]
Ausonius-Institut de recherche sur l'Antiquité et le Moyen âge
< Reduce
Celtes et Etrusques : identités, pouvoirs, échanges
Archéologie et Philologie d'Orient et d'Occident [AOROC]
Ausonius-Institut de recherche sur l'Antiquité et le Moyen âge
Language
it
Chapitre d'ouvrage
This item was published in
Comunicazione e linguaggi. Università Ca' Foscari di Venezia. Contributi della Scuola di Dottorato in Scienze Umanistiche. Indirizzo in Storia antica e Archeologia. 2011p. 135-158
English Abstract
In Etruria during the orientalizing the typological range of musical instruments is already articulated. Beside the wind and string instruments, there are percussion instruments which constitute the first expressive mean ...Read more >
In Etruria during the orientalizing the typological range of musical instruments is already articulated. Beside the wind and string instruments, there are percussion instruments which constitute the first expressive mean of Etruscan musical communication. Their presence in the votive and domestic contexts denotes a multiplicity of values connected to the ritual sphere.Read less <
English Keywords
music
Orientalizing
percussions
instruments
ritual sphere
bronze
Origin
Hal importedCollections