All’origine della comunicazione musicale in Etruria
MORANDINI, Flavia
Celtes et Etrusques : identités, pouvoirs, échanges
Archéologie et Philologie d'Orient et d'Occident [AOROC]
Ausonius-Institut de recherche sur l'Antiquité et le Moyen âge
Celtes et Etrusques : identités, pouvoirs, échanges
Archéologie et Philologie d'Orient et d'Occident [AOROC]
Ausonius-Institut de recherche sur l'Antiquité et le Moyen âge
MORANDINI, Flavia
Celtes et Etrusques : identités, pouvoirs, échanges
Archéologie et Philologie d'Orient et d'Occident [AOROC]
Ausonius-Institut de recherche sur l'Antiquité et le Moyen âge
< Leer menos
Celtes et Etrusques : identités, pouvoirs, échanges
Archéologie et Philologie d'Orient et d'Occident [AOROC]
Ausonius-Institut de recherche sur l'Antiquité et le Moyen âge
Idioma
it
Chapitre d'ouvrage
Este ítem está publicado en
Comunicazione e linguaggi. Università Ca' Foscari di Venezia. Contributi della Scuola di Dottorato in Scienze Umanistiche. Indirizzo in Storia antica e Archeologia. 2011p. 135-158
Resumen en inglés
In Etruria during the orientalizing the typological range of musical instruments is already articulated. Beside the wind and string instruments, there are percussion instruments which constitute the first expressive mean ...Leer más >
In Etruria during the orientalizing the typological range of musical instruments is already articulated. Beside the wind and string instruments, there are percussion instruments which constitute the first expressive mean of Etruscan musical communication. Their presence in the votive and domestic contexts denotes a multiplicity of values connected to the ritual sphere.< Leer menos
Palabras clave en inglés
music
Orientalizing
percussions
instruments
ritual sphere
bronze
Orígen
Importado de HalCentros de investigación