Laboratoire de psychologie (LabPsy) - UR 4139: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 384
-
Profiles of Relationships Between Subjective and Objective Cognition in Schizophrenia: Associations With Quality of Life, Stigmatization, and Mood Factors
(Journal of Cognitive Education and Psychology. vol. 16, n° 1, pp. 64-76, 2017-01-01)Article de revue -
Part of the solution yet part of the problem: factors of schizophrenia stigma in mental health professionals
(International Journal of Psychiatry in Clinical Practice. pp. 134-144, 2022-10-06)Article de revue -
What are the specificities of social cognition in schizophrenia? A cluster-analytic study comparing schizophrenia with the general population.
(Psychiatry Research. vol. 272, pp. 369-379, 2019-02-01)Article de revue -
Évaluer la cognition sociale chez l’adulte : mise à jour des normes du Protocole d’évaluation de la cognition sociale de Bordeaux (PECS-B) et méthode d’évaluation
(Revue de neuropsychologie. vol. 15, n° 2, pp. 93-100, 2023-06-01)Article de revue -
De la difficulté scolaire au bien-être scolaire : un parcours innovant organisé et animé par le conseiller principal d'éducation
(Reliance : Revue de Recherche et Pratiques en Éducation. n° 2, pp. 73-96, 2023-05)Article de revueOpen access -
La régulation émotionnelle : une diversité de profils de stratégies en lien avec les compétences des adolescents
(Enfance. vol. 2023, n° 2, pp. 217-231, 2023-07-03)Article de revueOpen access -
The Contextualized Emotion Regulation Survey for Adolescents (CERSA): How does emotion regulation vary according to context?
(British Journal of Developmental Psychology. vol. 41, n° 3, 2023-04-12)Article de revueOpen access -
The development of emotion regulation in adolescence: What do we know and where to go next?
(Social Development. pp. 1-16, 2023-05-11)Article de revueOpen access -
The effectiveness of the “But-you-are-free” technique: Meta-analysis and re-examination of the technique
(Meta-Psychology. vol. 7 (2023), 2023-07)Article de revueOpen access -
Accompagner la préparation de la transition vers l’enseignement supérieur des adolescents présentant un trouble du spectre de l’autisme sans déficience intellectuelle : le rôle central de l’autodétermination
(L'Orientation scolaire et professionnelle. vol. 51, n° 3, pp. 591-622, 2022-09-15)Article de revueOpen access -
Comment favoriser l’intervention interculturelle?
Autre document -
« Qui suis-je 2.0 ? » : développement identitaire d’adolescents en contextes numériques
(L'Harmattan, 2019-11-25)Chapitre d'ouvrage -
Les usages numériques des adolescents : des profils diversifiés en lien avec leur identité personnelle
(Enfance. vol. N°3, n° 3, pp. 397- 416, 2020-01-01)Article de revue -
The orthographic neighbourhood frequency effect in French: A letter-case manipulation study.
(Canadian Journal of Experimental Psychology / Revue canadienne de psychologie expérimentale. vol. 60, n° 2, pp. 159–165, 2006-06)Article de revue -
Syllabic priming in lexical decision and naming tasks: The syllable congruency effect re-examined in French
(Canadian Journal of Experimental Psychology / Revue canadienne de psychologie expérimentale. vol. 63, pp. 40-48, 2009)Article de revue -
The influence of emotional orthographic neighbourhood in visual word recognition
(Current psychology letters. Behaviour, brain & cognition. vol. 26, n° 1, 2010-09-01)Article de revue -
Accès aux représentations sémantiques et phonologiques chez des adultes jeunes et âgés : une étude des mots sur le bout de la langue
(psychologie française. vol. 58, n° 1, pp. 1-16, 2013-03-01)Article de revue -
Syllable priming with pseudowords in the lexical decision task
(Canadian Journal of Experimental Psychology / Revue canadienne de psychologie expérimentale. vol. 67, pp. 205-214, 2013-09)Article de revue -
Effets de distribution du voisinage orthographique et d'amorçage par répétition masqué.
(Canadian Journal of Experimental Psychology / Revue canadienne de psychologie expérimentale. vol. 59, n° 3, pp. 190-198, 2005)Article de revue -
L'influence du voisinage orthographique lors de la reconnaissance des mots écrits.
(Canadian Journal of Experimental Psychology / Revue canadienne de psychologie expérimentale. vol. 55, n° 1, pp. 1–23, 2001)Article de revue