IRGO (Institut de Recherche en Gestion des Organisations) - EA 4190: Recent submissions
Now showing items 321-340 of 389
- 
Wine tourism destination: Effects of brand experience on visitor behavior and mediating roles of brand image, brand loyalty, and visitor satisfaction (Marketing for Growth, 50th Annual Conference for the European Marketing Academy (EMAC), es, Madrid, 2021-05)Communication dans un congrès avec actes
- 
EcSAAM: a model studying the acceptance and effect of virtual agents, holograms and robots on loneliness and quality of life, for elderly care in a context of Covid or social isolation (Journée ALCOR - Consommation et Soin, Journée ALCOR - Consommation et Soin, fr, Lille, 2021-07-01)Autre communication scientifique (congrès sans actes - poster - séminaire...)
- 
Appropriate persistence in a project: The case of the Wine Culture and Tourism Centre in Bordeaux (European Management Journal. vol. 33, n° 5, pp. 341-353, 2015-10-01)Article de revueOpen access
- 
L’apprentissage émotionnel à distance de l’échec. Le cas de la Cité mondiale du vin et des spiritueux (Revue Française de Gestion. vol. 41, n° 248, pp. 109-134, 2015-04-28)Article de revueOpen access
- 
L'équipement culturel amiral pour (re)positionner l'image d'une ville : quoi de neuf depuis Bilbao ? Etude des cas de Lens et de Bordeaux (Revue Française du Marketing. n° 255, pp. 71-86, 2016-03)Article de revueOpen access
- 
Post-bankruptcy stigmatization of entrepreneurs and bankers' decisions to finance (M@n@gement. vol. 19, n° 4, pp. 305-329, 2016-01-01)Article de revueOpen access
- 
Proposition d’un modèle conceptuel du traumatisme vicariant appliqué à la gestion des ressources humaines : le cas des conseillers en accompagnement vers l’emploi (Revue de Gestion des Ressources Humaines. vol. 104, n° 2, pp. 3, 2017-01-01)Article de revueOpen access
- 
The Role of the Tutor in the Resilience of the Post-Bankruptcy Entrepreneur: The Case of the 60.000 Rebonds Association (Revue de l’Entrepreneuriat. vol. 16, n° 2, pp. 91-122, 2017-01-01)Article de revueOpen access
- 
Inter-cluster relations in a coopetition context: the case of Inno'vin (Journal of Small Business & Entrepreneurship. vol. 30, n° 1, pp. 27-52, 2017-08-08)Article de revueOpen access
- 
Error reframing: studying the promotion of an error management culture (European Journal of Work and Organizational Psychology. vol. 28, n° 4, pp. 510-524, 2019-05-31)Article de revueOpen access
- 
L’interclustering. De la communauté de pratique aux réseaux d’innovation (Revue Française de Gestion. vol. 41, n° 246, pp. 13-39, 2015-02-28)Article de revueOpen access
- 
De l’expérience au souvenir de l’expérience : étude des invariants et des décalages entre parcours de magasinage et souvenir immédiat (Décisions Marketing. vol. 86, n° 4, pp. 79, 2016-07-01)Article de revueRestricted access
- 
Capital intellectuel, gouvernance et facteurs institutionnels (EMS Editions, 2018-01-01)Chapitre d'ouvrageOpen access
- 
Do the ESG scores help to select the most successful companies? (International Journal of Research and development organization (IJRDO). vol. 5, n° 7, pp. 1-22, 2019-07-26)Article de revueOpen access
- 
The effect of social and environmental disclosure on companies'market value (Management international, 2014-03-01)Article de revueOpen access
- 
Comparaison de trois méthodologies ESG : les bases de données extra-financières fournissent-elles la même information ? (Recherches en sciences de gestion. vol. 125, n° 2, pp. 73, 2018-01-01)Article de revueOpen access
- 
Valeur de marché et mesures comptables: les entreprises de la nouvelle économie française (Comptabilité - Contrôle - Audit. vol. 12, n° 2, pp. 49, 2006-01-01)Article de revueOpen access
- 
To what extent are the underlying concepts of integrated reporting applicable for hi-tech knowledge-based organizations? (Sustainability Accounting, Management and Policy Journal. vol. 12, n° 3, pp. 522-547, 2021-04-02)Article de revueOpen access
- 
Remembering shopping experiences: The Shopping Experience Memory Scale (Journal of Business Research. vol. 107, pp. 279-289, 2020-02-01)Article de revueOpen access
- 
L'influence des utilisations du téléphone portable sur l'expérience de magasinage (Décisions Marketing. vol. 100, pp. 79-96, 2020-12-07)Article de revueOpen access