Theoretical analysis of threeresearch apparatuses about media and information literacy in France
KERNEIS, Jacques
Plurilinguismes, Représentations, Expressions Francophones - information, communication, sociolinguistique [PREFics EA 4246]
Centre de Recherche sur l'Education, les apprentissages et la didactique [CREAD]
Plurilinguismes, Représentations, Expressions Francophones - information, communication, sociolinguistique [PREFics EA 4246]
Centre de Recherche sur l'Education, les apprentissages et la didactique [CREAD]
KERNEIS, Jacques
Plurilinguismes, Représentations, Expressions Francophones - information, communication, sociolinguistique [PREFics EA 4246]
Centre de Recherche sur l'Education, les apprentissages et la didactique [CREAD]
< Réduire
Plurilinguismes, Représentations, Expressions Francophones - information, communication, sociolinguistique [PREFics EA 4246]
Centre de Recherche sur l'Education, les apprentissages et la didactique [CREAD]
Langue
en
Communication dans un congrès avec actes
Ce document a été publié dans
Key Concepts and Key Issues in Learning, 2012-08-18, Cadix.
Résumé en anglais
In this article, we compare three projects about mapping digital-, media-and information literacyin France. For this study, we first used the concept of " apparatus " in Foucauldian (1977) and Agambenian sense (2009). After ...Lire la suite >
In this article, we compare three projects about mapping digital-, media-and information literacyin France. For this study, we first used the concept of " apparatus " in Foucauldian (1977) and Agambenian sense (2009). After this analysis, we calledon Bachelard(1932) and his distinction between phénoménotechnique and phénoménographie.< Réduire
Mots clés en anglais
digital literacy
media literacy
information literacy
Origine
Importé de halUnités de recherche