Search
-
De l’analyse de l’activité enseignante en situation aux organisateurs contextuels de l’activité: une approche par la didactique professionnelle
(Revue suisse des sciences de l'éducation. vol. 41, n° 3, pp. 594-612, 2019)Article de revueOpen access -
The Displaced Naturalist: W. F. Campbell’s life of exile in Normandy
(Études écossaises. vol. 13, pp. 119-128, 2010-09-30)Article de revueOpen access -
Language Inclusiveness in Education: Implications for Immigrant Students in France and New Zealand
(New Zealand Journal of Educational Studies. vol. 55, n° 1, pp. 215-246, 2020-07-01)Article de revueOpen access -
Environmental impact and performance assessment of a new Zigbee-based shotgun training system
(Engineering Reports. vol. 2, n° 12, 2020-12-23)Article de revueOpen access -
School inclusion, young migrants and language. Success and obstacles in mainstream learning in France and New Zealand
(Journal of Multilingual and Multicultural Development. pp. 1-14, 2022-03-29)Article de revueOpen access -
Incidents aux abords du Stade de France : des problèmes de gestion anciens
(The Conversation, 2022-06-02)Article de revueOpen access -
Rivers, freedom and constraint in some of Stevenson’s autobiographical writing
(Scottish Literature International, 2016-01)Chapitre d'ouvrageOpen access -
L’enseignement du fait religieux dans l’école laïque : quel bilan ?
(The Conversation, 2022-12-13)Article de revueOpen access -
« L’envers des mots » : Validisme
(The Conversation, 2022-10-02)Article de revueOpen access -
« Les mots de la science » : H comme harcèlement
(The Conversation, 2021-07-15)Article de revueOpen access