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De la présence à l’incarnation: proposition d’un méta-modèle pour la réalité virtuelle
(De la présence à l’incarnation: proposition d’un méta-modèle pour la réalité virtuelle. vol. 7, n° 1, pp. 94-114, 2018)Article de revue -
Towards radical innovations in a mature company: an empirical study on the UX-FFE model
(Artificial Intelligence for Engineering Design, Analysis and Manufacturing. pp. 1-16, 2018)Article de revue -
First- and Third-Person Perspectives in Immersive Virtual Environments: Presence and Performance Analysis of Embodied Users
(Frontiers in Robotics and AI. vol. 4, n° Article 33, pp. 12, 2017)Article de revue -
How to design compelling Virtual Reality or Augmented Reality experience?
(International Journal of Virtual Reality. vol. 15, n° 1, pp. 35-47, 2015)Article de revue -
Towards a Model of User Experience in Immersive Virtual Environments
(Advances in Human-Computer Interaction. vol. 2018, pp. 7827286, 2018)Article de revue -
Achieving presence through evoked reality
(Frontiers in Psychology. vol. 4, n° 86, pp. 1-13, 2013-02-26)Article de revue -
Anticiper et évaluer l'utilité dans la conception ergonomique des technologies émergentes : Une revue
(Le travail humain. vol. 76, pp. pp 27-55, 2013-01-01)Article de revue -
L’innovation radicale par la méthode de l’utilisateur extraordinaire
(Psychologie du travail et des organisations. vol. 24, n° 4, 2017-11)Article de revue -
Exploring Mixed-methods Instruments for Performance Evaluation of Immersive Collaborative Environments
(International Journal of Virtual Reality. vol. 17, n° 02, pp. 12, 2017-10-03)Article de revue -
Virtual reality learning software for individuals with intellectual disabilities: comparison between touchscreen and mouse interactions
(International Journal of Child Health and Human Development. vol. 7, n° 4, pp. 1-16, 2014)Article de revue