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dc.rights.licenseopenen_US
hal.structure.identifierInstitut de Recherche en Gestion des Organisations [IRGO]
dc.contributor.authorBENRAISS NOAILLES, Laila
IDREF: 060808284
hal.structure.identifierInstitut de Recherche en Gestion des Organisations [IRGO]
dc.contributor.authorHERRBACH, Olivier
hal.structure.identifierInstitut de Recherche en Gestion des Organisations [IRGO]
dc.contributor.authorVIOT, Catherine
dc.date.accessioned2024-12-09T15:27:18Z
dc.date.available2024-12-09T15:27:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2262-7030en_US
dc.identifier.urihttps://oskar-bordeaux.fr/handle/20.500.12278/203800
dc.description.abstractCette recherche s’interroge sur l’impact de la perception de l’engagement RSE de l’entreprise sur son attractivité en tant qu’employeur vis-à-vis de futurs jeunes diplômés en management. Plus précisément, elle vise à vérifier si ces futurs diplômés sont plus susceptibles d'être attirés par un employeur en fonction de leur perception des engagements en matière de RSE de ce dernier. Une enquête par questionnaire a été administrée à 295 étudiants de Master 1 et 2 en sciences de gestion, dans des universités en France et au Maroc. Les résultats montrent globalement un faible impact de la perception de la RSE sur l’attractivité de l’employeur potentiel. Une analyse par pays permet de confirmer ce résultat.
dc.description.abstractEnThis study examines the impact of the perception of a company’s commitment to CSR on its attractiveness as an employer, as perceived by management students. More specifically, it aims at checking whether or not future business graduates are more likely to be attracted to an employer based on their perceptions of that company’s commitment to CSR. A questionnaire-based survey was carried out with 295 first- and second-year master in management students in French and Moroccan universities. Overall, the results show that the perception of CSR has no significant impact on the attractiveness of a potential employer. A country-specific analysis confirmed this result, as no difference between French and Moroccan students was found. The paper’s findings show that future employees may not be as sensitive to CSR aspects as could have been expected. It suggests that graduates are likely to be more attracted by their own expected working conditions as opposed to general CSR practices.
dc.language.isoENen_US
dc.subjectPerception de l'engagement RSE
dc.subjectAttractivité organisationnelle
dc.subjectEtudiants en Masters 1 et 2
dc.subject.enPerception of CSR commitment
dc.subject.enOrganizational attractiveness
dc.subject.enRecent graduates
dc.title.enThe impact of CSR perceptions on employer attractiveness: an empirical study 
dc.typeArticle de revueen_US
bordeaux.journalQuestion(s) de Managementen_US
bordeaux.page15-24en_US
bordeaux.volume32en_US
bordeaux.hal.laboratoriesInstitut de Recherche en Gestion des Organisations [IRGO]en_US
bordeaux.institutionUniversité de Bordeauxen_US
bordeaux.peerReviewedouien_US
bordeaux.inpressnonen_US
hal.popularnonen_US
hal.audienceInternationaleen_US
hal.exportfalse
dc.rights.ccPas de Licence CCen_US
bordeaux.COinSctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.jtitle=Question(s)%20de%20Management&rft.date=2021&rft.volume=32&rft.spage=15-24&rft.epage=15-24&rft.eissn=2262-7030&rft.issn=2262-7030&rft.au=BENRAISS%20NOAILLES,%20Laila&HERRBACH,%20Olivier&VIOT,%20Catherine&rft.genre=article


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