Afficher la notice abrégée

hal.structure.identifierMax-Planck-Institut für Informatik [MPII]
dc.contributor.authorKLEHM, Oliver
hal.structure.identifierLaboratoire Bordelais de Recherche en Informatique [LaBRI]
hal.structure.identifierLaboratoire Photonique, Numérique et Nanosciences [LP2N]
hal.structure.identifierMelting the frontiers between Light, Shape and Matter [MANAO]
dc.contributor.authorIHRKE, Ivo
hal.structure.identifierMax-Planck-Institut für Informatik [MPII]
dc.contributor.authorSEIDEL, Hans-Peter
hal.structure.identifierComputer Engineering - Delft University of Technology [CE]
dc.contributor.authorEISEMANN, Elmar
dc.date.accessioned2023-05-12T10:21:28Z
dc.date.available2023-05-12T10:21:28Z
dc.date.issued2013
dc.date.conference2013-09-15
dc.identifier.urihttps://oskar-bordeaux.fr/handle/20.500.12278/181111
dc.description.abstractEnVolumetric phenomena are an integral part of standard rendering, yet, no suitable tools to edit characteristic properties are available so far. Either simulation results are used directly, or modifications are high-level, e.g., noise functions to influence appearance. Intuitive artistic control is not possible. We propose a solution to stylize single-scattering volumetric effects. Emission, scattering and extinction become amenable to artistic control while preserving a smooth and coherent appearance when changing the viewpoint. Our approach lets the user define a number of target views to be matched when observing the volume from this perspective. Via an analysis of the volumetric rendering equation, we can show how to link this problem to tomographic reconstruction.
dc.language.isoen
dc.title.enVolume Stylizer: Tomography-based Volume Painting
dc.typeCommunication dans un congrès avec actes
dc.subject.halPhysique [physics]/Physique [physics]/Optique [physics.optics]
dc.subject.halInformatique [cs]/Traitement du signal et de l'image
dc.subject.halSciences de l'ingénieur [physics]/Traitement du signal et de l'image
dc.subject.halInformatique [cs]/Synthèse d'image et réalité virtuelle [cs.GR]
dc.subject.halInformatique [cs]/Vision par ordinateur et reconnaissance de formes [cs.CV]
bordeaux.page161--168
bordeaux.hal.laboratoriesLaboratoire Photonique, Numérique et Nanosciences (LP2N) - UMR 5298*
bordeaux.institutionUniversité de Bordeaux
bordeaux.institutionCNRS
bordeaux.countryUS
bordeaux.title.proceedingSymposium on Interactive 3D Graphics and Games (i3D'13)
bordeaux.conference.cityOrlando Florida
bordeaux.peerReviewedoui
hal.identifierhal-00876492
hal.version1
hal.origin.linkhttps://hal.archives-ouvertes.fr//hal-00876492v1
bordeaux.COinSctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.date=2013&rft.spage=161--168&rft.epage=161--168&rft.au=KLEHM,%20Oliver&IHRKE,%20Ivo&SEIDEL,%20Hans-Peter&EISEMANN,%20Elmar&rft.genre=proceeding


Fichier(s) constituant ce document

FichiersTailleFormatVue

Il n'y a pas de fichiers associés à ce document.

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée