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dc.rights.licenseopenen_US
hal.structure.identifierBordeaux population health [BPH]
dc.contributor.authorMONTAGNI, Ilaria
hal.structure.identifierBordeaux population health [BPH]
dc.contributor.authorKOMAN, Jason
hal.structure.identifierBordeaux population health [BPH]
dc.contributor.authorLHOMME, Édouard
hal.structure.identifierBordeaux population health [BPH]
dc.contributor.authorTZOURIO, Christophe
dc.date.accessioned2020-12-08T10:50:18Z
dc.date.available2020-12-08T10:50:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2066-5083en_US
dc.identifier.urihttps://oskar-bordeaux.fr/handle/20.500.12278/21354
dc.description.abstractEnAbstract: This study describes the production and evaluation of an online video explaining health insurance functioning to university students in France. The video was produced by a multidisciplinary team following a design thinking approach. A qualitative evaluation was performed using semi-structured interviews with 30 students. Results showed that, after watching the video, students had remarkably improved their knowledge and obtained clear information on health insurance functioning. This study underscores the importance of using innovative digital communication tools to efficaciously promote health insurance literacy. Une vidéo en ligne pour augmenter la littératie en santé des étudiants Résumé : Cette étude décrit la production et l'évaluation d'une vidéo en ligne adressée aux étudiants de Bordeaux, qui explique le fonctionnement de la Sécurité Sociale Etudiante française. La vidéo a été produite par une équipe multidisciplinaire selon la méthode design thinking. Une évaluation qualitative a été réalisée via 30 entretiens semi-directifs. Les résultats ont montré qu'après avoir regardé la vidéo les étudiants avaient amélioré leur connaissance du fonctionnement de l'assurance maladie. Notre expérience montre que des outils de communication numériques innovants peuvent promouvoir la littératie en santé des jeunes.
dc.language.isoENen_US
dc.subject.enHEALTHY
dc.title.enEfficacy of an online video to promote health insurance literacy among students
dc.title.alternativeESSACHESS - Journal for Communication Studiesen_US
dc.typeArticle de revueen_US
dc.subject.halSciences du Vivant [q-bio]/Santé publique et épidémiologieen_US
bordeaux.journalESSACHESS – Journal for Communication Studiesen_US
bordeaux.page29-48en_US
bordeaux.volume11en_US
bordeaux.hal.laboratoriesBordeaux Population Health Research Center (BPH) - U1219en_US
bordeaux.issue1(21)en_US
bordeaux.institutionUniversité de Bordeauxen_US
bordeaux.teamHEALTHY_BPH
bordeaux.peerReviewedouien_US
bordeaux.inpressnonen_US
hal.exportfalse
bordeaux.COinSctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.jtitle=ESSACHESS%20%E2%80%93%20Journal%20for%20Communication%20Studies&rft.date=2018&rft.volume=11&rft.issue=1(21)&rft.spage=29-48&rft.epage=29-48&rft.eissn=2066-5083&rft.issn=2066-5083&rft.au=MONTAGNI,%20Ilaria&KOMAN,%20Jason&LHOMME,%20%C3%89douard&TZOURIO,%20Christophe&rft.genre=article


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