Afficher la notice abrégée

hal.structure.identifierPlurilinguismes, Représentations, Expressions Francophones - information, communication, sociolinguistique [PREFics EA 4246]
hal.structure.identifierCentre de Recherche sur l'Education, les apprentissages et la didactique [CREAD]
dc.contributor.authorKERNEIS, Jacques
hal.structure.identifierMédiation, Information, Communication, Art [MICA]
dc.contributor.authorLE DEUFF, Olivier
dc.date.conference2012-08-18
dc.description.abstractEnIn this article, we compare three projects about mapping digital-, media-and information literacyin France. For this study, we first used the concept of " apparatus " in Foucauldian (1977) and Agambenian sense (2009). After this analysis, we calledon Bachelard(1932) and his distinction between phénoménotechnique and phénoménographie.
dc.language.isoen
dc.subject.endigital literacy
dc.subject.enmedia literacy
dc.subject.eninformation literacy
dc.title.enTheoretical analysis of threeresearch apparatuses about media and information literacy in France
dc.typeCommunication dans un congrès avec actes
dc.subject.halSciences de l'Homme et Société/Sciences de l'information et de la communication
dc.subject.halSciences de l'Homme et Société/Education
bordeaux.countryES
bordeaux.title.proceedingKey Concepts and Key Issues in Learning
bordeaux.conference.cityCadix
bordeaux.peerReviewedoui
hal.identifierhal-01143562
hal.version1
hal.origin.linkhttps://hal.archives-ouvertes.fr//hal-01143562v1
bordeaux.COinSctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.au=KERNEIS,%20Jacques&LE%20DEUFF,%20Olivier&rft.genre=proceeding


Fichier(s) constituant ce document

FichiersTailleFormatVue

Il n'y a pas de fichiers associés à ce document.

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée