Show simple item record

dc.contributor.advisorMosbah, Mohamed
dc.contributor.advisorMaabout, Sofian
dc.contributor.authorBEN ZAKOUR, Asma
dc.contributor.otherHanusse, Nicolas
dc.contributor.otherSistiaga, Marc
dc.date2012-07-06
dc.date.accessioned2020-12-14T21:10:41Z
dc.date.available2020-12-14T21:10:41Z
dc.identifier.urihttp://ori-oai.u-bordeaux1.fr/pdf/2012/BEN_ZAKOUR_ASMA_2012.pdf
dc.identifier.urihttps://oskar-bordeaux.fr/handle/20.500.12278/21655
dc.identifier.nnt2012BOR14539
dc.description.abstractLe travail produit s'inscrit dans un cadre industriel piloté par la société 2MoRO Solutions. La réalisation présentée dans cette thèse doit servir à l'élaboration d'un service à haute valeur, permettant aux exploitants aéronautiques d'optimiser leurs actions de maintenance. Les résultats obtenus permettent d'intégrer et de regrouper les tâches de maintenance en vue de minimiser la durée d'immobilisation des aéronefs et d'en réduire les risques de panne.La méthode que nous proposons comporte trois étapes : (i) une étape de rationalisation des séquences afin de pouvoir les combiner [...]
dc.description.abstractEnThe present work is part of an industrial project driven by 2MoRO Solutions company.It aims to develop a high value service enabling aircraft operators to optimize their maintenance actions.Given the large amount of data available around aircraft exploitation, we aim to analyse the historical events recorded with each aircraft in order to extract maintenance forecasting. Theresults are used to integrate and consolidate maintenance tasks in order to minimize aircraft downtime and risk of failure. The proposed method involves three steps : (i) streamlining information in order to combinethem, (ii) organizing this data for easy analysis and (iii) an extraction step of useful knowledgein the form of interesting sequences. [...]
dc.language.isofr
dc.subjectExtraction
dc.subjectSéquences fréquentes
dc.subjectContraintes temporelles
dc.subjectIntervalles d'incertitude
dc.subjectFenêtre glissante
dc.subjectMaintenance aéronautique
dc.subjectPrévision de la maintenance
dc.subject.enFrequent sequences extraction
dc.subject.enTemporal constraints
dc.subject.enUncertainty intervals
dc.subject.enSliding window
dc.subject.enAeronautic maintenance
dc.subject.enMaintenance prognostic
dc.subject.enExtraction
dc.titleExtraction des utilisations typiques à partir de données hétérogènes en vue d'optimiser la maintenance d'une flotte de véhicules
dc.title.enCritical usages extraction from historical and heterogénius data in order to optimize fleet maintenance
dc.typeThèses de doctorat
bordeaux.hal.laboratoriesThèses de l'Université de Bordeaux avant 2014*
bordeaux.hal.laboratoriesLaboratoire bordelais de recherche en informatique
bordeaux.institutionUniversité de Bordeaux
bordeaux.institutionBordeaux INP
bordeaux.type.institutionBordeaux 1
bordeaux.thesis.disciplineInformatique
bordeaux.ecole.doctoraleÉcole doctorale de mathématiques et informatique (Talence, Gironde)
star.origin.linkhttps://www.theses.fr/2012BOR14539
dc.contributor.rapporteurBoucelma, Omar
dc.contributor.rapporteurTeisseire, Magelonne
bordeaux.COinSctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.title=Extraction%20des%20utilisations%20typiques%20%C3%A0%20partir%20de%20donn%C3%A9es%20h%C3%A9t%C3%A9rog%C3%A8nes%20en%20vue%20d'optimiser%20la%20maintenance%20d'une%20flotte&rft.atitle=Extraction%20des%20utilisations%20typiques%20%C3%A0%20partir%20de%20donn%C3%A9es%20h%C3%A9t%C3%A9rog%C3%A8nes%20en%20vue%20d'optimiser%20la%20maintenance%20d'une%20flott&rft.au=BEN%20ZAKOUR,%20Asma&rft.genre=unknown


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record